Aranżacja witryny sklepowej - jakie dekoracje przyciągną uwagę klientów?

Aranżacja witryny sklepowej - jakie dekoracje przyciągną uwagę klientów?

Siła i sukces komercyjny każdego przedsiębiorcy zależy w bardzo dużym stopniu od jego wizerunku i właściwej reklamy. Bez względu na to, czy prowadzisz prestiżowy butik z ubraniami klasy premium, czy niewielki sklepik z rękodziełem, siła witryny sklepowej ma ogromne znaczenie. Poznaj tajniki skutecznego merchandisingu i przyciągaj klientów niebanalnymi, zachęcającymi do wejścia dekoracjami sklepowymi!

Jak zrobić wystawę sklepową?

Profesjonalny projekt intrygującej, eleganckiej i zachęcającej do wejścia wystawy sklepowej to złożony, wielopoziomowy proces. Liczy się nie tylko oryginalny pomysł i estetyczne ozdoby jak kwiaty silikonowe, doskonale imitujące cięte rośliny czy efektowne i widoczne z daleka balony matowe o pięknych, pastelowych kolorach. Ogromne znaczenie ma również właściwe sprecyzowanie grupy docelowej, do której witryna sklepowa ma przemówić, właściwy dobór stylistyki, oświetlenia, orientacji przestrzennej, dobranie widocznych, choć nie dominujących materiałów POS, a także nietuzinkowe ozdoby na wystawę w sklepie, które nadadzą jej oryginalny design.

Dekoracja wystawy w sklepie stanowi jej największą wizytówkę - powinna poinformować o tym, jakie trendy lansuje sklep, jaka jest jego aktualna kolekcja i jakie kolory będą dominować w aktualnym sezonie. Nic zatem dziwnego, że akcesoria dekoracyjne oraz materiały reklamowe bardzo często dobierane są już w trakcie tworzenia samej kolekcji. Designerska, a przede wszystkim nowoczesna, lansująca oryginalne podejście do mody witryna sklepowa musi kusić swoją niebanalnością i nowatorstwem, które przyciągną spojrzenia zaintrygowanych przechodniów.

Niemal każda ciekawie zaprojektowana wystawa sklepowa bazuje na sztuce właściwego kreowania przekazu, nieoczywistych kombinacjach stylistycznych, których zestawienie przyciąga spojrzenia oraz detalach, dzięki którym kolekcje się sprzedają. Właściwie zaprojektowana witryna sklepowa, którą zdobią girlandy z lampionów, wazony szklane i świeże, cięte kwiaty, to doskonały początek zakupowej drogi klienta, który zwłaszcza w sklepach stacjonarnych aż 70% swoich zakupu dokonuje pod wpływem impulsu.

Tulipany Silikonowe Jak Żywe Jasnoróżowe 30 cm 7 szt.

Tulipany Silikonowe Jak Żywe Jasnoróżowe 30 cm 7 szt.

Jakie dekoracje zwrócą uwagę klientów? Podstawy Merchandisingu

Pierwszym i absolutnie podstawowym krokiem podczas realizowania standardów merchandisingu, jest właściwe określenie grupy docelowej i ustalenie bodźców warunkujących jej decyzje zakupowe. Dzięki tak solidnej podstawie dekoracja wystawy w sklepie będzie nastawiona na elementy, które najskuteczniej zachęcą potencjalnego klienta do wejścia i zapoznania się z ofertą sklepu.

Takie elementy jak efektowny tiul na rolce zdobiący ogromne sztuczne wiązanki i bukiety, których podstawę stanowi gąbka florystyczna sucha to zaledwie początek właściwej ekspozycji, zwracającej uwagę klienta na konkretny produkt, np. stanowiący najważniejszy element kolekcji. Dekoracja wystawy w sklepie to nie tylko elegancka i designerska ozdoba. Witryna sklepowa musi przemawiać do klienta, utożsamiać się z nim i odpowiadać na jego potencjalne potrzeby. Działania merchandisingu są zatem nastawione na zwrócenie uwagi klienta, jeszcze na długo przed jego wejściem do sklepu.

Mech Chrobotek Reniferowy Trawiasty Jasny 100 g

Mech Chrobotek Reniferowy Trawiasty Jasny 100 g

5 zasad aranżacji witryn sklepowych

Aranżacja witryny sklepowej powinna być nie tylko estetyczna, ale i dokładnie przemyślana. Zbyt duża ilość towarów, niespójność stylistyczna czy kolorystyczna mogą sprawić, że wystawa sklepowa przytłoczy potencjalnego klienta, a w konsekwencji nawet odstraszy go od wejścia i zapoznania się z całą ofertą. W jaki sposób zatem właściwie zadbać o wizytówkę swojego sklepu? Poznaj 5 zasad, które usprawnią projektowanie witryn sklepowych!

Określ grupę docelową

Wspomniany już kilkakrotnie punkt, bez którego właściwie nie da się rozpocząć aranżowania sklepowej witryny. Bez względu na to, czy naszym projektem ma stać się dekoracja wystawy w sklepie odzieżowym, czy artystyczna wystawa w sklepie z artykułami do domu, określenie, do jakiej grupy ma ona trafić, będzie warunkowała jej efektywność. Inny przekaz bowiem będzie trafiał do młodej matki, inny do kobiety po 40. roku życia, a jeszcze inny do dziewczynki w wieku nastoletnim.

Zadbaj o spójną kolorystykę

Dekoracje na wystawę w sklepie muszą tworzyć spójną, idealnie dopełniającą się całość. Źle zestawiona kolorystyka, to jeden najczęstszych błędów, jakie spotkać możemy nawet na witrynach sklepowych dużych, sieciowych marek. Zbyt duża ilość barw, choć pozornie ma zwracać na siebie uwagę, stworzy niechciany efekt bałaganu oraz przesytu.

Lampki na Druciku Świetlnym 20 microled na baterie

Lampki na Druciku Świetlnym 20 microled na baterie

Postaw na estetykę

Co odróżnia eleganckie, estetyczne i zachęcające do wejścia witryny sklepowe od tych krzykliwych, pełnych chaosu i bałaganu? Przede wszystkim umiar. Kolejnym bardzo często spotykanym błędem, zwłaszcza u świeżo upieczonych przedsiębiorców jest przekombinowanie wystawy, lub zbyt duża ilość towarów. Warto pamiętać, że odpowiednie odstępy pomiędzy manekinami, dobrze widoczne ceny i np. informacje o materiale, z jakiego produkty na witrynie sklepowej zostały wykonane, zadziałają o wiele lepiej, niż zasypanie przechodnia całym asortymentem sklepu.

Starannie zaprojektuj materiały reklamowe

Inspiracje i pomysły dotyczące przyciągających spojrzenia materiałów reklamowych, warto czerpać od dużych marek, które tę niełatwą sztukę opanowała wręcz do perfekcji. Odpowiednia wielkość napisu “wyprzedaż”, jego właściwe ulokowanie na plakacie informującym o promocjach, rodzaj fontu i wiele innych zmiennych mają ogromne znaczenie dla skutecznego przyciągnięcia uwagi. Materiały reklamowe, podobnie jak cała witryna również powinny być oszczędne i eleganckie.

Eksponuj dopełniające się produkty

Projektowanie witryn sklepowych to sztuka odpowiedniego doboru współgrających ze sobą elementów. Aranżując wystawę sklepu odzieżowego lub meblowego, warto zestawić obok siebie asortyment, który można swobodnie łączyć, tworząc zupełnie nowe, dopełniające się sety.

Balony pastelowe jasna mięta 30 cm 100 szt.

Balony pastelowe jasna mięta 30 cm 100 szt.

Zwiększ swoją sprzedaż starannie zaprojektowaną wystawą sklepową! Postaw na sprawdzone triki i metody, dzięki którym zaintrygujesz każdego przechodnia i zachęcisz go do zapoznania się z całą ofertą swojego sklepu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl